Projekt UNIKAR.01 vznikol na základe spolupráce spoločností KONŠTRUKTA – Defence, a.s. Dubnica nad Váhom, ARMEA, s.r.o. Michalovce a AGREGATY PEX-POOL PLUS, Poľsko.
Unikar.01 predstavuje sanitárne vozidlo na podvozku Mercedes UNIMOG 4023 s vysokou terénnou priechodnosťou a pohonom 4×4.
Vďaka použitiu moderných technológií je sanitárne vozidlo vybavené osvedčenými systémami zavedenými v rámci armád NATO.
Vozidlo disponuje moderným lekárskym vybavením.
UNIKAR.01 je určený na
prepravu až 9 osôb v konfigurácií:
Kabína: – vodič
Ambulancia:
-lekár
2x ležiaci pacient
3x sediaci pacient
Motor:
Vznetový, preplňovaný vzduchom, chladený vodou
Výkon motora 170kW/231HP
Max. rýchlosť jazdy 90km/h
Motor je prevádzkovateľný na naftu motorovú a palivo F-54 (NATO)
Prevodovka:
Prevodovka s krátkymi spínacími časmi
Synchronizovaná, elektro-pneumatický ovládaná mechanická prevodovka EPS s 8 stupňami vpred a 6 stupňami vzad.
Parametre pohyblivosti:
Maximálna rýchlosť vozidla min. 90km/h,
Pohon (4×4) – obe nápravy vozidla sú poháňané
Zosilnené portálové nápravy s reduktormi.
Plne zváraný rám a zapuzdrený pohonný systém pre dlhú životnosť.
Rám vozidla odolný voči skrutu.
Zníženie pomeru terénu na prekonanie stúpaní až o 100%
Brodenie do 0,8m na požiadanie až do 1,2m
Uhol sklonu prechodu: 41°/39°
Klimatická odolnosť:
Všetky hnacie agregáty, prístroje a zariadenia vozidla sú schopné celoročnej prevádzky v oblastiach s klasifikáciou podmienok prostredia podľa STANAG 4307 s označením klimatického pásma A1 „extrémne horúce a suché“ , A2 „horúce a suché“ (oblasť južnej Európy, južnej centrálnej Ázie, strednej a východnej Afriky), A3 „prechodné-zmiešané“ (oblasť Európy okrem juhu) a C1 „prechodné-zmiešané , chladné“ (oblasť strednej Európy).
Sanitárne vozidlo UNIKAR.01
Projekt UNIKAR.01 vznikol na základe spolupráce spoločností KONŠTRUKTA – Defence, a.s. Dubnica nad Váhom, ARMEA, s.r.o. Michalovce a AGREGATY PEX-POOL PLUS, Poľsko.
Unikar.01 predstavuje sanitárne vozidlo na podvozku Mercedes UNIMOG 4023 s vysokou terénnou priechodnosťou a pohonom 4×4.
Vďaka použitiu moderných technológií je sanitárne vozidlo vybavené osvedčenými systémami zavedenými v rámci armád NATO.
Vozidlo disponuje moderným lekárskym vybavením.
Povrchová ochrana
Náter KHAKI podľa STANAG 7094 a AECIP-300, so zvýšenou odolnosťou voči prevádzkovému opotrebeniu. Náterové zabezpečenie ochrany predstavuje klimatickú a koróznu odolnosť, odolnosť voči oderu, odolnosť proti účinkom bojových otravných látok a dekontaminačným prostriedkom.
Nekovové časti podvozku a nadstavby sú odolné proti mikrobiálnemu rozkladu (plesniam, hubám, hnilobe),
Klimatická, korózna a chemická odolnosť pre stupeň koróznej agresivity atmosféry C3 podľa ISO 9223,
Ochrana vnútorných dutín oceľových nosných profilov kabíny vrátane vnútorných priestorov dverí, konzervácia dutín je vykonaná konzervačnými prostriedkami.
Vybavenie kabíny:
Sedadlo vodiča, výškovo i pozdĺžne nastaviteľné s aretáciou, nastaviteľný sklon operadla, hlavová opierka.
Ostatné sedadla vybavené s hlavovými opierkami
Odpojovač AKB v dosahu vodiča
Bezpečnostné pásy na všetkých miestach k sedeniu
Svietidlo na čítanie máp na mieste spolujazdca
Zásuvka v priestore vodiča pre montážnu lampu a iné spotrebiče
Pracovné svetlo umiestnené nad zadnými dverami
Miesto na uloženie osobných zbraní pre vodiča a spolujazdca
Miesto na uloženie prevádzkovej a sprievodnej dokumentácie vozidla
Miesto na uloženie povinnej výbavy a doplnkovej výbavy vozidla (snehové reťaze, sadá k navijaku, atď.)
Umývateľná plechová protišmyková podlaha s výstupnými otvormi
Prenosný hasiaci prístroj
Súprava prepojovacích štartovacích káblov
Súprava nevyhnutných záložných náhradných dielov s náradím podľa odporučenia dodávateľa
Príprava pre inštaláciu rádiostanice, navigačného zariadenia
Mechanická klimatizácia
Umiestnenie informačných a výstražných štítkov
Prístrojová doska:
Regulácia svietivosti
Označenie ovládačov, oznamovačov a indikátorov podľa STANAG 4050
Parametre elektrickej sústavy vozidla:
Napätie elektrického príslušenstva 12V/24V
Kapacita akumulátorových batérií i výkon alternátora sú dostatočne dimenzované podľa vyhotovenia vozidla
Možnosť štartovania z externého zdroja 24V
Elektro-výstroj podvozku
Všetky agregáty vozidla majú odrušenie podľa stupňa II.C (EU72/245-95/54-1487),
podľa MIL-Stan-461A
Osvetlenie:
Hlavné svetlomety v karosérií vozidla – (obrysové, tlmené a diaľkové) svetlo, bočné smerové svetlo
Konvojové svetlá
Zadné skupinové svetlá (obrysové, brzdové, hmlové, spätné svetlo, odrazka červenej farby)
Zadné kombinované (konvojové, zastieracie) svetlá
Zásuvky v motorovom priestore:
Zásuvka NATO typ 1 podľa STANAD 4074 (núdzový štart)
Zásuvka ZAB (núdzový štart)
Zásuvka pre montážnu lampu