Vlastnosti
155 mm 52 kal. TMG EVA je samohybný autonómny delostrelecký systém s automatickým nabíjaním munície, schopný zabezpečiť účinnú paľbu priamym aj nepriamym zamierením. Konštrukčne húfnica vychádza z objektu ZUZANA 2, z ktorého preberá maximálne možné množstvo skupín a konštrukčných riešení overených v doteraz realizovaných skúškach v SR aj v zahraničí.
155 mm TMG EVA sa vyznačuje predovšetkým veľkou mobilitou, nakoľko ide o ľahšiu verziu húfnice. Jej ďalšími charakteristikami sú ochrana posádky proti pechotným zbraniam, ďaleký dostrel, rýchla príprava a vysoká presnosťou streľby, rýchly prechod z pochodovej polohy do palebného postavenia a taktiež schopnosť vykonávať streľbu tzv. salvovým efektom – MRSI.
Obsluhu objektu tvorí trojčlenná posádka, ktorá je rozmiestnená v klimatizovanej kabíne vodiča. Núdzové pracovisko veliteľa je umiestnené na zbraňovej nadstavbe. Kabína vodiča je ľahko pancierovaná. Pre činnosť v zamorenom priestore je kabína vybavená účinným filtračným a ventilačným zariadením. Kabína chráni obsluhu pred účinkami bojových chemických látok, radiačného žiarenia a proti zbraniam pechoty a črepinám.
Húfnica sa skladá zo zbraňovej nadstavby, podvozku a palubného riadiaceho systému.
Ovládanie zbraňovej nadstavby pri streľbe je možné z dvoch miest – z kabíny podvozku alebo z ovládacieho miesta priamo na zbraňovej nadstavbe. Zbraňová nadstavba je vybavená automatickým systémom nabíjania, ktorý tvoria dopravníky munície pre 12 ks striel a 12 ks náplní, podávače a nabíjacie ústrojenstvo – to umožňuje streľbu MRSI, vystrelenie 5 rán v prvej minúte, resp. 9 rán za dve minúty. Pre vystrelenie munície uloženej v dopravníkoch nie je potrebné vystúpenie obsluhy z kabíny, všetku činnosť ovláda veliteľ z kabíny podvozku. Na podvozku je uložených ďalších 12 ks striel a náplní v schránkach.
Návrh podvozku EVA 6×6 alebo 8×8 je odvodený z konceptu TATRA obsahujúci strednú nosnú rúru s výkyvnými pol osami a motor umiestnený v prednej časti. Podvozok je vybavený obrnenou kabínou a taktiež centrálnou infláciou a defláciou pneumatík, ktorá umožňuje vodičovi meniť tlak v pneumatikách počas jazdy.
Automatizáciu činnosti zbrane zabezpečujú mechanizmy na snímanie a automatické nastavovanie polohy hlavne a dopravníkov munície, ovládanie nabíjacieho automatu, prenos údajov medzi nadriadeným systémom a objektom EVA.
Hlavný princíp programového vybavenia SRP je centrálne riadenie technických prostriedkov a sledovanie ich činností. Ďalšie vlastnosti programového vybavenia vyplývajú z toho, že úlohy, pre ktoré sú vstupné údaje získané na dele, musia byť riešené priamo v palubnom počítači. Ide predovšetkým o úlohy topografickej, balistickej a technickej prípravy, ale hlavne o výpočet prvkov streľby.